طراحی سایت در اصفهان

شرکت طراحی سایت در اصفهان

09133886881

03134450060

ارتباط طراحی لوگوی اصولی با کسب و کار شما

Administrator
۲ام مرداد ۱۳۹۷
0
29

لوگو چیست؟

لوگو ، آرم ، نماد ، پرتو ، نشانه نوشته ، مفهوم و هویت و اصالت یک اسم را نشان میدهند در حالیکه ذاتا با یکدیگر از نظر خلاقیت و کاربری متفاوت هستند. لوگو یا پرتو ، طرحی گرافیکی، خلاقانه و منحصر بفرد مفهومی یا بی معنا می باشد. لوگو یک نشانه‌ی گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها طراحی شود.این نشانه گرافیکی به وسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و همچنین کسب وکارهای کوچک استفاده می‌شود تا از این طریق نوع خدمات، اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند. به واسطه خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند.

پیدایش آرم و لوگو

آرم یک کلمه ای فرانسوی است که ورود آن به جامعه ما مربوط به چند دهه اخیره می باشد. آرم در عین سادگی، دارای ویژگی ها و خصوصیات بسیار زیادی است که بایستی به طور ظریف و دقیق همگی این مفاهیم در قالب یک تصویر بوجود آید به همین دلیل است که بعضی معتقدند طراحی آرم و طراحی لوگو و یا طراحی لوگو تایپ یکی از مشکل ترین و وانگهی مهم ترین موضوعات طراحی گرافیک است.

 

اینگونه لوگو طراحی کنید

۱- اجباری حتمی نیست که لوگو بگوید که آن سازمان دقیقا چه کاری می کند.

به طور نمونه اگر شما برای یک رستوران لوگو طراحی می کنید لازم نیست مرز لوگوی شما به شکل یک غذا یا خوراکی باشد. یا برای کلینیک پزشکی وسایل پزشکی را نمایش دهد و … فقط به دلیل مرتبط بودن سوژه طراحی لوگو نباید شکل آنرا قربانی کنید. لوگوی مرسدس بنز یک اتومبیل یا اجزایی از آن نیست یا لوگوی شرکت اپل یک کامپیوتر نیست.

۲- پیش درآمد کاغذ!

امروزه طراحی لوگو بدون کامپیوتر غیر ممکن به نظر می آید ولی به کارگیری کامپیوتر به این معنی نیست که طرح هایی را که در ذهن دارید روی کاغذ پیاده سازی نکنید و برای کشیدن طرح های اولیه روی کاغذ احتیاجی نیست که یک نقاش یا هنرمند چیره دست باشید. فراموش نکنید که طرح هایی را که روی کاغذ می کشید هیچگاه نمی توانید روی کامپیوتر آفرینش کنید.

۳- پیش درآمد از رنگ سیاه استفاده کنید.

همیشه رنگ ها را پس از اتمام طراحی به لوگو اضافه کنید. تشخیص ناتوانی های طراحی وقتی تنها با یک رنگ و به سادگی کشیده می شوند به مراتب ساده تر است.

۴- احتیاج مشتری خود را بررسی کنید.

شما به عنوان یک طراح لوگو باید نیاز مشتری خود را بررسی کنید و به آن احترام بگذارید. بعضی مواقع آنها تنها یک لوگوی ساده و حرفه ای می خواهند تا فعالیت یا حرفه آنها در بین رقبا شناسایی شود بنابراین حتما از مشتری بپرسید که چه چیزی میخواهد!

۵- به مد روز توجه نکنید.

اگر بخواهید کفش و لباس بخرید پروا به مد بد نیست چون که پس از مدتی باید آنها را دور بینیدازید ولی لوگوی یک کمپانی یا سازمان چیزی نیست که مطابق مد روز طراحی شود، لوگو باید با این دید که سالهای سال بدون تغییر زیبا و جذاب باشد طراحی شود و اگر غیر از این باشد و ناچار باشید هر چند وقتی مطابق مد طراحی خود را عوض کنید در واقع از هدف اصلی طراحی لوگو دور شده اید، چون لوگو باید برای بیننده اسم و اعتبار یک سازمان را تداعی کند و اگر مرتب لوگو عوض شود به مردم فرصت به خاطر سپردن پرتو آن شرکت یا سازمان دیتا نخواهد شد.

۶- طرح مناسب را برگزیدن کنید.

طرحی که برای لوگوی خویش انتخاب می کنید باید پسندیده حال و هوای آن شخص، شرکت، سازمان یا سایت اینترنتی باشد. مثلاً اگر برای یک شرکت وکالت لوگو طراحی می کنید نباید اشکال طنز به کار ببرید یا اگر برای یک مؤسسه که در وابستگی با کودکان است لوگو طراحی می کنید استفاده از طرح های خیلی جدی نمیتواند جالب باشد.

۷- یک لوگوی ساده بهتر در ذهن مشتری حک میشود.

هر چه لوگوی شما ساده تر باشد به خاطر سپردن آن راحت تر است. و به خاطر داشته باشید هدف از طراحی لوگو این است که با یک نگاه در ذهن بیننده می ماند. اگر به لوگوی سازمانهای بزرگی مانند میتسوبیشی، سامسونگ، BBC، … دقت کنید متوجه سادگی لوگوی انها میشوید. ساده بودن لوگو یک برتری دیگر هم دارد و آن این است که نرمش پذیری شما در ابعاد لوگو بیشتر می شود و می توانید لوگوی آن سازمان را در متن ها، تبلیغات و…مختلف بهره‌گیری کنید بدون اینکه جزئیات آن (در نشان کوچک شدن ) از بین برود.

۸- فقط و فقط یک چیز را بخاطر بیاورند!

لوگوی شما باید به نوعی  طراحی شود که تنها یک چیز را در ذهن بیننده تداعی کند و آن هم یک سازمان است. پس این لوگو باید منحصر به فرد باشد لغایت در میان تمام زرق و برق ها و جذابیت ها خویش منایی کند و تنها یاد آور آن چیزی باشد که برای آن طراحی شده است.

روح و هدف از طراحی لوگو، این است که شما به یک هویت و نام تجاری خاص در رسانه‌ها برسید. این رسانه می‌تواند از کارت ویزیت یا سربرگ شما تا تبلیغات تلویزیونی را شامل شود. لذا با طراحی یک لوگو خوب و موفق و با کمک از طراحان مجرب می‌توانید به سادگی به این مقصود دست پیدا کنید.

QR: ارتباط طراحی لوگوی اصولی با کسب و کار شما
مطالب مرتبط
نظرسنجی

*    

*    

هنوز محصولی خریداری نشده است
ارتباط با تیم پشتیبانی

تمام پشتیبان ها در حال پاسخ به مشتریان هستند. لطفا درخواست خود را ارسال نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

سلام سوال خود را مطرح بفرمایید

برای آغاز گفتگو کلید enter را بفشارید